تسمه-و-زنجیر-در-سالیدورک
ترسیم تسمه و زنجیر در سالیدورک
30/04/2020
مقایسه نرم افزار سالیدورک و کتیا
11/05/2020

آموزش دستور wrap در سالیدورک

wrap

وظیفه این دستور هک کردن یک اسکچ رو یک سطح می­باشد. این هک کردن می­تواند به صورت برجسته کردن( Emboss )، فرورفته کردن( Deboss ) و یا بدون ضخامت داشتن ( Scribe ) اسکچ روی سطح ظاهر شود.

برای مثال ابتدا استوانه­ ای مانند شکل زیر ایجاد کنید.

سپس اسکچ زیر را در صفحه Top ایجاد کنید و از محیط اسکچ خارج شوید.

به کمک مسیر زیر دستور Wrap را اجرا کنید تا پنجره­ی زیر در درخت طراحی باز شود.

Insert>Feature>Wrap

همانطور که در بالا ذکر شد، دستور Wrap دارای سه حالت است که به بررسی هر سه می­پردازیم:

الف) برجسته کردن ( Emboss ): در این حالت اسکچ را مطابق انحنای سطح، به اندازه دلخواه روی ­آن برجسته می­کند. برای این کار کافیست در مستطیل Source sketch، اسکچ و در مستطیل Face for Wrap sketch سطح مورد نظر را انتخاب کنید.

ب) فرورفته کردن( Deboss ): در این حالت اسکچ را مطابق انحنای سطح، به اندازه دلخواه روی ­آن فرورفته می­کند. برای این کار کافیست در مستعطیل Source sketch، اسکچ و در مستعطیل Face for Wrap sketch سطح مورد نظر را انتخاب کنید.

ج) بدون ضخامت کردن( Scribe ): در این حالت، اسکچ را بدون ضخامت روی سطح ایجاد می­کند. بطوری که این سطح را به دو سطح مجزاء تبدیل می­کند.

کاربرد بیشتر  دستور Wrap در هک کردن متنی روی سطوح می­باشد. همانند بالا بعد از ایجاد مدل در فضای سه بعدی، روی یک صفحه دلخواه اسکچ متن مورد نظر را ایجاد کنید. سپس به کمک این دستور و یکی از سه حالت ذکر شده  متن خود را روی سطح هک کنید.

1 دیدگاه

  1. علیرضا علمی گفت:

    سلام اولین بار که از این مطالبتون استفاده کردم خیلی خوب و عالی بود امید وارم بتونم باز هم مشکلاتم از همین طریق برطرف کنم خیلی خیلی ممنون

دیدگاهتان را بنویسید