آموزش طراحی اتصالات و جوشکاری سالیدورک

آموزش رندر گرفتن در سالیدورک
آموزش رندر گرفتن در سالیدورک
17/12/2018
نوشتن متن روی قطعه در سالیدورک
نوشتن متن روی قطعه در سالیدورک
30/12/2018

آموزش طراحی اتصالات و جوشکاری سالیدورک

آموزش جوشکاری در سالیدورک

اتصالات جوشی (Weldments) گونه ای از بخش های سازه ها هستند که به وسیله ی جوش و برش به یک دیگر متصل می شوند. این سازه ها یکی از رایج ترین و کاربردی ترین روش ها در شاخه های ساختمانی و شاسی سازی است. در قالب مثال کوچکی این بخش را برای شما توضیح خواهیم داد.

اصولا طراحی سازه ها به وسیله ی یک sketch شروع می شود (آموزش محیط Sketch سالیدورک). در این بخش ما sketch  را در right plane و دیگری را در front plane داریم. این قبیل sketch ها به عنوان اسکلت سازه یا شاسی عمل می کنند و به این قسمت شکلی مشخص را ارایه می دهد.

 

هنگامی که sketch ها تکمیل گردید به سراغ structural member  در بخش نوار ابزار Weldments می رویم. در قسمت structural member properties  به وسیله ی انتخاب سایز، نوع و استاندارد اتصال را مشخص و تعیین کنیم. سپس خیلی راحت با انتخاب خطوط اسکچ عضو مورد نظر اعمال می شود.

 

سپس با استفاده از mirror پایه ها را میتوان بصورت متقارن کپی کرد. این عامل باعث آسان سازی طراحی سازه و سرعت عمل بیشتر آن می شود.

 

سپس برای اعمال سازه جدید روی شاسی مانند حالت قبل با دستور structural member properties عضو جدید را ایجاد میکنیم. شاید به این نتیجه رسیدیم که عضو های مرحله قبل با عضو های جدید تداخل دارند برای رفع این مشکل مرحله بعدی را ادامه دهید.

 

دستور Trim/Extend را برای برش اعضا نسبت به یکدیگر استفاده کنید. این گزینه برای آن دسته از سازه هایی که میزان دقت در برش و شکل گیری آن حیاتی است بسیار کاربردی می باشد. نکته ی دیگری که در آموزش سالیدورک این گزینه نباید فراموش کنید این گزینه برای سازه های با ابعاد بسیار بزرگ که عدم توجه به دقت برش و اندازه گیری اضلاع آن می تواند هزینه بر و تاثیر گذار باشد بسیار کاربردی است.

 

سپس بر روی پایه ی سازه ی خود ورقه های کوچکی را در sketch رسم می کنیم و تا پایین آن را می کشیم تا شکل پایه مانند به خود گیرد.

 

این عمل را دوبار تکرار می کنیم تا دو پایه در سازه ایجاد  شود و مدل weldment  که طراحی کرده ایم کامل گردد. به وسیله ی این طراحی کاربران قادر خواهند بود تا بخش های برش شده و یا متصل شده را شناسایی کرده و مدلی حرفه ای و اثرگذار را طراحی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید