نوشتن متن روی قطعه در سالیدورک
نوشتن متن روی قطعه در سالیدورک
30/12/2018
پیچ
آموزش طراحی پیچ در سالیدورک
04/03/2019

آموزش شیت متال در سالیدورک

آموزش شیت متال در سالیدورک

در این قسمت از آموزش نرم افزار سالیدورک تمایل داریم به بررسی آموزش شیت متال در سالیدورک برای تهیه و ایجاد قطعات به صورت ورق بپردازیم.از جمله کارهای انجام گرفته شده در این محیط می‌توان به خمکاری ورق ها به صورت دلخواه و درنهایت تهیه گسترده ورق می باشد. ورق کاری یا همان شیت متال از جمله محیط های پرکاربرد در نرم افزار سالیدورک می باشد.

ابتدا برای فعال کردن محیط شیت متال با راست کلیک کردن روی نوار ابزار ها می توان آن را فعال کنیم.

آموزش ورق کاری در سالیدورک

سپس با کشیدن اسکچ اولیه می توان ورق اولیه را یا همان Base Flange ایجاد کنیم که در تصویر زیر میبینید می توان پارامترهای نوار ابزار که شامل شعاع خم، ضخامت ورق و فاکتور K میباشد را تنظیم کنیم. تا این قسمت ورقه اولیه یا همان را ایجاد کردیم.

ورق کاری سالیدورک

سپس با دستور Edge Flange خم های مورد نظر را روی لبه های دلخواه ایجاد می کنیم.

خمکاری در سالیدورک

در صورت تمایل به برش ورق و خالی کردن قسمتی از ورق می توان اسکچ مورد نظر خود را روی صفحه دلخواه رسم کنیم و سپس از دستور Extruded Cut استفاده کنیم.

شیت متال سالیدورک

در نهایت برای اینکه ببینیم ورقه فلزی اولیه به چه شکل باید برش بخورد تا این قطعه حاصل شود باید قطعه حاصل را باز یا اصطلاحا unfold کنیم. روی ابزاری به همین نام در نوار ابزار شیت متال کلیک کنید سطح زیرین قطعه را انتخاب کنید و collect all bends را از تنظیمات نوار ابزار انتخاب نمایید سپس پنجره ابزار را تایید نمایید تا نمای کاملا باز شده قطعه نمایش داده شود. می توان از دستور Flatten هم برای دیدن گسترده ورق استفاده کرد.

solidworks sheetmetal

2 دیدگاه ها

  1. محمد وزیری گفت:

    سلام خسته نباشید. محتصر و مفید بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید